vår policy
Policy För Bokning /Avbokning Av Tid
Vänligen läs igenom innan tidsbokning sker.
Avbokningsregler
Avbokningar som sker med mindre än 24 timmar kvar till behandlingstart kommer att debiteras fullt pris för din valda behandling.
Varför tar jag betalt när du inte avbokat din tid?
Om du som kund uteblir från din bokade behandlingstid utan att höra av dig till oss eller med mindre än 24 timmar kvar avbokar blir det i regel alltför kort varsel för att kontakta en annan kund eller att en kund själv ska hinna boka denna tiden.
Detta innebär inkomstbortfall. Samma policy finner inom tandläkare, naprapater och de flesta tjänst/behandlingsformer.
Du kommer för sent
Om du är sen till din bokade tid så finns det risk att vi inte hinner utföra den valda behandlingen.
Beroende på vilken tjänst och hur sen du är kan olika saker hända.
- Allt flyter på utan problem då den tid som saknades inte var så stor i förhållande till vald tjänst.
- Du är väldigt sent och tid måste avbokas och tyvärr måste du betala fullpris enligt avbokningspolicyn.
- Det går nästan att göra färdigt i tid och det kan hända att du måste komma tillbaka senare (förhoppningsvis samma dag) när en liten lucka finns för att färdigställa. Du måste då betala ett tillägg för att täcka denna extra tid.
Hur detta väljs är utifrån de unika förutsättningarna i just det fallet till exempel hur sen du är, om tid är bokad direkt efter, hur lång tid bokad, komplexitet på vald design.
Vet du att du blir sen till din behandling även om det bara är lite så hör av dig och informera om detta.
Faktura
Alla som debiteras för uteblivit / för sent bokat besök kommer få en faktura skickade till din e-postadress eller din adress. Betalningsvillkor är 14 dagar.
Återbetalningspolicy & Garantipolicy
Vi gör inte några återbetalningar för tjänster som har utförts eftersom vi har tillhandahållit våra bästa produkter, tid, ansträngning och service åt dig. Om något missnöje finns så ta gärna upp detta direkt med den som utför din behandling på en gång.
- Titta gärna på resultatet innan betalning och säg till personalen i god tid om kunden upptäcker något fel så att det kan rättas till direkt/under behandlingstid.
- Vid krav för återbetalning/slippa betala (vid extremt stort missnöje) måste materialet tas bort (direkt efter behandlingen), om kunden går ut från salongen med utförd behandling på sig så kommer den att debiteras.
Om något trots allt händer efter din behandling:
- några av dina ögonfransförlängningar har ett oväntat massivt bortfall upp till 48 timmar.
- någon av dina naglar är brutna eller faller av och inom 1 till 5 dagar.
Kom ihåg att du måste bör följa skötselråden och att fri förbättring inte gäller vid oaktsamhet eller tex en olycka där naglar fallit av när fingrar klämts i bildörr. Fri bättring gäller under normala omständigheter och bortfall ändå har skett. Oaktsamhet kan till exempel när naglar utsatts för krafter vid kampsport eller försöka bryta upp ett locks om sitter hårt.
Du måste meddela oss inom nämnd tidsram även om du själv inte skulle kunna ha tid att komma in på bättring inom tidsramen. Denna policy och hur den åtföljs är viktigt och hjälper oss att skydda oss mot bedrägeriförsök där man tex försöker få återbetalning efter ett stort event och tjänsten redan utfört sitt syfte. Så därför är det viktigt att man kommer in så fort som möjligt för vår säkerhet samt för att ni som kund skall slippa gå omkring utan en nagel tex alltför länge.
Ta foton när det upptäcks, framför allt om du inte har möjlighet att komma in till salongen. För säkerhets skull kontakta salongen innan du åker in då öppettider kan variera utifrån aktuella tidsbokningar
Skötselråd
- Inför din behandling ska du ha läst igenom vad som förväntas av dig som kund för din valda behandling.
- Detta för att säkerställa att du kommer förberedd på ett sådant sätt att du kan genomföra din behandling.
- Har detta inte utförts på ett korrekt sätt kan resultatet av din behandling variera och hållbarheten kan inte garanteras.
- Vet du att du är känslig eller allergisk mot vissa ämnen är det ditt ansvar att säga detta inför en behandling och komma in till salongen för ett prick/känslighetstest innan din behandling.
- Använd inte parfym och starkt parfymerade deodoranter eller lotions när du kommer in för behandling. Detta för allas trivsel och hälsa samt potentiella allergier hos andra kunder eller behandlare.
Denna policy är uppdaterad 2022-06-01
Örnsköldsvik
Nygatan 6D,
891 33 Örnsköldsvik
0724 039 035
Umeå
Dunkersgatan 5
903 27 Umeå, Sweden
076 559 2345
Öppettider
Måndag: 10:00 – 18:00
Tisdag: 10:00 – 18:00
Onsdag: 10:00 – 18:00
Torsdag: 10:00 – 18:00
Fredag: 10:00 – 18:00
Lördag: 10:00 – 18:00
Söndag: Stänga
(före 10:00/ efter 18:00, endast efter överenskommelse)